Tanulás és Kondicionálás

2022.01.19

A tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk.

Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk.

Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ők is éppolyan jól tudják. 

Mindannyian tanulunk, cslekszünk és tanítunk."

                                                                                                                                                    Richard Bach

A tanulás áthatja egész életünket.


Tiszta, fehér lapként érkezünk a földi létbe, - itt a jelen életet vesszük relevánsnak- a születésünk pillanatától végigkísér minket a tanulás folyamata. Elsőként számunkra új dolgok elsajátítása a cél, majd később a  régi minták levetközése kerül leginkább fókuszba. Egy biztos, a tanulás áthatja az egész életünket.

 Nem csupán az iskolai tudás és az új készségek elsajátítását hatja át a tanulás, hanem az érzelmi fejlődés, a társadalmi érint­kezés, és még a személyiség fejlödést is, és mindent amivel érintkezésbe kerülünk.


Megtanuljuk, ︎mitől féljünk, ︎mit szeressünk, ︎hogyan kell jónak lenni,︎ hogyan kell bizonyos helyzetekben viselkedni, és így tovább.

Viszont van egy talán számodra még nem ismert, egészen új világ, ahol a tanulás folyamata teljesen másként épül fel, olyan ez mint egy fordított piramis. Tanulás eddig ismert folyamata helyett, ráébredés a tudásra. 

A tudásra ami benned van, és mindvégig benned is volt. 

Azáltal, hogy minden csupán egy érdekes nézőpont, csak egy információ abból, amit eddig tudni véltél és valós tudásként definiáltál, mely megfoszthatott az érdeklődéstől, a kiványiságtól tovább menj és vizsgálódj, mi az igaz számodra a téged körülvevő világból?

Talán éppen ez az egyik ok, és igazolás arra, soha nem érezhetted magad teljesnek, elég okosnak, majd arra lettél éber, az egész életed a halogatásról szól. 

Majd ha elég (...) leszek.      

 Vajon hány alaklommal bukkant fel benned ez a gondolat, néhány szó, mely épp ott tartott, ahol eddig sem érezted kiteljesedettnek, sem magad sem az életed?

Itt az idő egy teljesen új alapokra helyezni a tudást, tanulást, kondicionálást?

Egyeztessünk időpontot egyéni, vagy csoportos konzultációk alkalmával, felfedezhesd, mi más is van azon túl amit eddig elsajátítottál, gondoltál, hittél a tanulásról, tudásról, kondicionálásról.

Csoportos foglalkozások díjmentesek, egyéni konzultáció során az első 20 perc ajándék.

Online foglalás

Foglalj időpontot időben. A foglalásod e-mailben igazoljuk vissza.

Mi is a tanulás hétköznapi és pszichológiai szempontokat tekintve.

 

gyere pillantsunk bele...

A tanulás fogalma, hétköznapi értelemben - amire többnyire a közoktatásban szerzett tapasztalatok is ráerősítenek - egyfajta céltudatos cselekvésként írhatjuk le, amikor arra törekszünk, hogy valamilyen információt az emlékezetünkbe véssünk, vagy valamilyen tevékenységre képesek legyünk.

Pszichológiai szempontból tekintünk rá, a tanulás nem cselekvés és nem is törekvés, hanem inkább egy állapot, amely különböző tapasztalatok megszerzése és elemzése következtében valósul meg. Ebben az értelemben a tanulás egy olyan változás, amely információ felvétellel és/vagy -feldolgozással jár együtt, időben viszonylag tartós és adaptív, vagyis elősegíti, hogy hatékonyan alkalmazkodjunk a környezetünkhöz. 

Tehát a szabad választásra, kiváncsiságra, felfedezésre ösztönöz.

A tanulás, hétköznapi értelmezésben, olyan információk megszerzéséből, feldolgozásából, megértéséből és alkalmazásából áll, amelyeket nekünk tanítottak, vagy amelyeket a valós életben szerzett tapasztalatok alapján szereztünk. 

A tanulás, a tapasztalat, az oktatás, az érvelés és a megfigyelés folyamatainak eredménye . És amikor ez a folyamat az élet korábbi szakaszaiban megy végbe, akkor az iskola során a tanulás nem csupán új ismeretek megszerzését foglalja magában, hanem a viselkedésmód, az attitűdök és az értékek módosítását is a társadalomhoz viszonyítva, amelyben élünk. Tehát itt már láthatóvá válik minden amiből jelenelg is működünk, érzünk, gondolkodunk, cselekszünk, tanult minták alapján integráltuk.

A tanulás létfontosságú az emberek számára, mivel lehetővé teszi számunkra, hogy alkalmazkodjunk és tudjuk, hogyan kell cselekednünk abban a környezetben, amelyben élünk, és a különböző helyzetekben, amelyekkel egész életünk során szembe kell néznünk, valamint a változáshoz melyet eszközölni, aktualizálni kívánunk.

Autonóm tanulás

Az autonóm tanulás az, amikor az egyén önmagában új ismereteket szerez.              Az autonóm tanulás feltételezi a tanulási folyamat tudatos irányításának, és értékelésének képességét olyan módszerek és stratégiák végrehajtásával, amelyek lehetővé teszik az egyén, saját maga által kitűzött tanulási célok elérését. Ebben az értelemben ez egy önreflektív folyamat, amelyet úgy lehet összefoglalni, hogy megtanuljon tanulni. Azokat az embereket, akik önálló tanulás útján tanultak, öntanulóknak hívják.

Együttműködő tanulás

Az együttmûködõ vagy együttmûködõ tanulásnak nevezzük azt az oktatási modellt, amely a csoportos tevékenységek osztályteremben történõ megszervezésébõl áll, hogy a tanulás társadalmi és iskolai tapasztalattá váljon, ahol a hallgatók segítik egymást, ismereteik és tapasztalataik cseréje révén valósíthatják meg kollektív feladatot. Vannak olyanok, akik megkülönböztetik az együttműködést és a kooperatív tanulást, rámutatva, hogy megkülönbözteti őket a tanár beavatkozási és ellenőrzési szintje a tanulási folyamat felett. Ebben az értelemben a kooperatív tanulásban a tanárnak kell megtervezni és ellenőrizni a tanulási folyamatot és az eredményeket, míg az együttműködéses tanulás során a hallgatók nagyobb autonómiát élveznek.

Értelmes tanulás

Az értelmes tanulást olyan tanulásnak kell tekinteni, amelyben az a személy, aki új ismeretek megszerzésének folyamatában áll, képes összekapcsolni az új információt a korábbi ismeretekkel és tapasztalatokkal. Az értelmes tanulásban ebben az értelemben az embernek képesnek kell lennie arra, hogy újjászervezzék és módosítsák tudásukat a kapott új információk alapján.

->Az értelmes tanulás aktív, konstruktív és tartós.

->Aktív tanulási technikákat igényel.

>Ez magában foglalja az új információk és a meglévő ismeretek összekapcsolását is.

Az értelmes tanulás relációs tanulás. A korábbi ismeretekhez és tapasztalatokhoz kapcsolódik. Ez megváltoztatja korábbi szempontjainkat, és segít a mély tanulás megvalósításában. Az értelmes tanulás nem egyszerűen a tények memorizálása. Ehelyett az értelmes tanulás koncepcionális keretet épít ki arra nézve, hogyan látjuk és értelmezzük a valóságunkat.
• Így segítve  a személyt abban, hogy aktiválja azt, amit már tud, hogy megismertessük  új információkkal. Így segítünk integrálni az innovatív tényeket a meglévő tudáskeretbe(ahelyett, hogy újak létrehozását kérnénk ).

Van valami egészen más, gyere fedezd fel!
  

"Az egész élet könnyedén örömmel és ragyogva árad felém."

ÖnTudatakadémia Modernizáció
Minden jog fenntartva 2021
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el